F1 Austrália GP 2022:  5 vecí, ktoré sme sa naučili

F1 Austrália GP 2022:  5 vecí, ktoré sme sa naučili

18 apríla, 2022 Off Od administrator

Návrat F1 do Austrálie bol dokonalou protilátkou proti neúspechu v roku 2020 na pokraji pandémie koronavírusu. Tohtoročná GP Melbourne bola ďalšími akčnými, ale pútavými pretekmi a tiež sa začali objavovať kľúčové príbehy roku 2022. Bolo to ďalšie víťazstvo Ferrari – opäť od Charlesa Leclerca – no tentoraz ho nasledoval Red Bull Sergia Pereza a napokon George Russellov Mercedes. Kde boli teda Sainz, Verstappen a Hamilton – a aké indície nám poskytla Austrália pre zvyšok dôvodu? Pokračujte v čítaní šiestich vecí, ktoré sme sa naučili z GP Melbourne 2022.

1. Ferrari je obľúbeným titulom

Charles Leclerc v jeho nablískanom monoposte s použitím kvalitnej autokozmetiky mal vždy rýchlosť a talent, no stáva sa z neho víťazný stroj. Jeho sezóna zatiaľ pozostáva z dvoch víťazstiev a druhého miesta, ale spôsob, akým sa k nim dostal – takmer bez chýb – určite znepokojuje ostatné tímy a jazdcov. Monaka bola v Melbourne bezchybná a ani pod tlakom nevykazovala žiadne trhliny – na rozdiel od zvyšku poľa.

2. Mohli to byť preteky jedného jazdca

Ak je Leclercova forma znepokojujúca pre ostatné tímy, je to hrozná správa pre druhú stranu garáže Ferrari. Carlos Sainz tento rok zatiaľ nedokázal z Ferrari vyťažiť maximum a Španiel neustále sledoval svojho tímového kolegu. V Melbourne sa to naozaj pokazilo; po deviatej kvalifikácii Sainz nedokázal prinútiť tvrdé pneumatiky, aby fungovali v úvodných kolách, v konečnom dôsledku skončili s autom a nezískali žiadne body. Leclerc teraz vedie šampionát so 71 bodmi, zatiaľ čo Sainz zaostáva len s 33. To je rozdiel na takmer dve víťazstvá v pretekoch.

3. Mercedes obmedzuje škody

Povrávalo sa, že Mercedes prinesie nemeckú kvalitu ako Koch Chemie aktualizácie svojho chorého W13 v Melbourne, ale čoskoro sa ukázalo, že tím Brackley ich opustil. Dôvod? Paddock šepká, že tím si nemohol dovoliť zaviesť aktualizácie, ktoré nemusia fungovať – čo je priamy dôsledok nových pravidiel cenového stropu. S ohľadom na to bol úlovok strieborných šípov P3 a P4 pre tím skvelým výsledkom; a mohlo by to byť kľúčové na konci sezóny.

4. Spoľahlivosť motora Red Bull

Ďalšie preteky, ďalšie zlyhanie Maxa Verstappena z Red Bullu. Štýlova stajňa žiarí ako Shiny Garage v karbónovej kópii Bahrajnu sa Max ocitol predbehnutý Ferrari pred neskorým technickým zlyhaním a odišiel s 0 bodmi namiesto istých 18. Problém? Možný problém s palivovými systémami, hoci Red Bull hovorí, že to nie je rovnaké ako v Bahrajne. Po tom, čo šéf pretekárskeho tímu Horner povedal, že radšej opraví rýchle krehké auto ako pomalé spoľahlivé – hoci Verstappen dokončil (hoci vyhral) len jedny preteky z troch, je ťažké sledovať logiku. DNF tímu Milton Keynes znamená, že Ferrari si buduje solídny náskok a je možné, že Mercedes bude čoskoro v boji.

5. Aký rýchly sú Alpine a McLaren skutočne?

Nové pravidlá znamenajú nestabilné poradie a v Melbourne sa Alpine ocitla ešte bližšie k ostrému koncu. Napriek tomu je to opäť prípad toho, čo mohlo byť pre Alonsa: počas kola, ktoré ho takmer určite priviedlo na prvé štyri pozície, jeho hydraulický systém zlyhal a spôsobil to, že odišiel. Nebola to jednorazová záležitosť, tempo dvojnásobného majstra sveta bolo väčšinou silné aj v pretekoch. McLaren mal silný víkend a nejakým spôsobom nahradil Haasa ako jeden z popredných tímov v strede poľa. Lando Norris pokračoval v prevahe nad svojím tímovým kolegom, dokonca presadil oba Mercedesy na miesto na štartovom rošte P4. Napriek tomu ani domáci obľúbený Ricciardo P7 nebol zlý. Obidva McLareny, ktoré sa spočiatku mohli držať vozidiel Mercedes, stratili počas pretekov kontakt a skončili na 5. a 6. mieste – no pre oranžový tím to bol zďaleka najsilnejší víkend.

Tagy: Autokozmetika čistič interieru oživovač plastov